Om hur man köper en kontorsstol

Det är nu andra gången jag försöker mig på att köpa en kontorsstol till min datorplats. Jag tänker inte ens gå in på vad som hände sist eftersom det fortfarande gör mig förbannad, men affären heter BQ, handla inte där..! Igår blev jag uppringd av ILVA som berättade för mig att min stol, som skulle komma nästa vecka, har blivit försenad från lagret. Okej. Idag när jag kom hem från skolan låg två brev från ILVA och väntade på mig innanför dörren. I det första stod det: "Stolen du beställt finns nu i vårt lager!" Tjoho!! I det andra brevet stod det: "Stolen du beställt har tyvärr blivit försenad"... Jaha? Så jag började kolla in datumen. I korrekt tidsordning skickade ILVA först ett brev till mig där det stod att stolen var försenad, därefter skickade de ett som berättade att stolen kommit in på lagret och därefter ringde de mig för att berätta att min stol var försenad.

Logiken talade till mig: Det som sades då de ringde upp mig måste stämma. Brevet om att stolen fanns i lagret skickades säkert av misstag och det var troligtvis därför de beslutade att ringa upp mig. Men. Eftersom jag har erfarenhet av hur det brukar gå när jag ska köpa kontorsstol så ringde jag upp ILVA och gissa vad? Stolen finns i lagret! Och om jag inte hade ringt idag så hade de sålt den till någon annan...

Joddla-ratti-hoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback